5 weken vakantie

17 augustus 2022 - Neufchâtel-en-Bray, Frankrijk

Vandaag breekt de vakantie aan. Als alles mee zit blijven we 5 weken weg. We houden een beetje bij wat we doen. Niet zo uitgebreid als bij de verre reizen, maar we kunnen zo wel een beetje bijhouden hoe de vakantie verloopt.
We starten de vakantie in Frankrijk. Daar zijn we al jaren niet meer geweest, maar het voelt meteen vertrouwd aan.

Onze eerste overnachting is in Neufchatel-en-Bray. Een klein plaatsje  boven Rouen, bekend van de Neufchatel kaas. Veel winkels en horeca, een gezellig dorpje. Een aantal winkels is gesloten ivm vakantie. Een imposante kerk staat in het midden van het dorp.

We overnachten in een Logis de France, een vertrouwde hotelketen, met restaurant.
Daar eten we ‘s avonds een heerlijk menu met een glaasje Muscadet vooraf.

Na het diner lopen we nog even door het plaatsje. Het is nog warm buiten en ook op de hotelkamer. In Frankrijk geen airco op de hotelkamer zoals in Canada, dus hopelijk valt het mee vannacht met de warmte.