Naar de bergen

15 juni 2022 - Revelstoke, Canada

We laten Penticton achter ons. Het is een aangenaam stadje, mooi gelegen aan het Okanagan meer. Onze Best Western zat helemaal vol, met veel Amerikaanse toeristen. Voor hen een mooi uitstapje net over de grens.

We rijden over een mooie weg langs het prachtige Okanagan-meer, 135 km lang! We passeren veel wijn en fruitbedrijven.

Het weer is heerlijk, zon en om 9 uur is het al 16 graden. In de loop van de middag stijgt de temperatuur naar 27 graden!

We stoppen bij de Kettle Valley Railway. Dat wij was ooit een spoorweg en nu een wandel- en fietsroute van 12 km tussen de twee (vroegere) stations. Onderweg waren de bruggen nog intact of gerestaureerd. Mooie vergezichten, makkelijk te lopen en het weer was ook nog eens heerlijk.

De auto in en langs een echt geweldig mooie route naar Revelstoke. Wat is het hier mooi! Meren, bergen, bossen.

Rond half 6 zijn we naar het centrum van Revelstoke gelopen. Men eet hier vrij vroeg in British Columbia. Sommige restaurants gaan al om 19.00 of 19.30 uur dicht. We hebben vis gegeten en waren met een half uurtje teruglopen weer in het hotel.