Hoofdstad van British Columbia: Victoria

29 juni 2022 - Victoria, Canada

We verlaten Campbell River en rijden in een paar uur naar Victoria, de hoofdstad van BC. Deze stad heeft een Engelse uitstraling, en voelt zich ook heel Engels. Er rijden dubbeldekkers, de gebouwen zien er Engels uit, mooie parken en, niet Engels: veel totempalen. We lopen door de stad, langs de binnenhaven met veel bootjes, watertaxis, restaurants en winkels.
Dan door de Old Town en Chinatown, met mooie oude gebouwen in Engelse stijl. Heel hip hier, met brouwerijtjes en pubs.

We hebben nog een aardige meevaller in het hotel: we krijgen een gratis upgrade naar de Royal Suite: een appartement met zit-, slaap- en badkamer plus kitchenette in Engelse stijl. We weten niet waar we het aan te danken hebben, maar we vinden het heel prettig. In ons vorige hotel hadden we een nogal kleine kamer, dus deze luxe is dan best lekker.

We hebben in een hip visrestaurant gegeten, heel smakelijk.
Het was best fris vandaag, 18 graden met wind en af en toe regen. Op de terugweg naar het hotel kwam de zon door, dus we hebben nog heerlijk even aan de haven gezeten. We hadden live-muziek van een doedelzakspeler, net of we in Schotland waren….

1. Corrie:
    3 juli 2022
    Anja en Dirk wat een prachtige verhalen en foto's. Ik kreeg de blog niet open maar nu wel. Alles gelezen Heerlijk. Het zijn echt avonturen die jullie mee maken.
    Nog veel plezier!