Montreal

4 juli 2022 - Montreal, Canada

Vandaag zijn we in Montreal. Dit is de derde keer dat we hier komen en elke keer vinden we het leuker. Het is hier echt Frans, de taal, de sfeer, de horeca. Je word in het Frans aangesproken maar de meeste mensen schakelen makkelijk over naar Engels. Is Vancouver een leuke stad, Montreal is misschien nog wel gezelliger, vooral door de leuke oude binnenstad met veel laagbouw.

We hadden het geluk dat deze dagen het Montreal Jazz Festival plaatsvindt. En dat betekent dat er in de binnenstad wel 5 of 6 podia zijn, voor iedereen toegankelijk. Een groot deel van de binnenstad was afgesloten voor verkeer. Het was prachtig weer en overal werd jazzmuziek gespeeld. Natuurlijk was het ook mogelijk voor speciale concerten kaarten te kopen, maar, veel concerten waren dus gratis te bezoeken.

Morgen gaan we op familiebezoek voor een paar dagen. Donderdag vliegen we terug en vrijdag zijn we dan weer thuis. We sluiten hiermee de blog.

Het was een prachtige vakantie met oneindige, imposante natuur. De ene keer nog meer overweldigend dan de andere keer. We hebben wildlife gespot, maar in beperkte mate en op afstand. Wel zagen we elke dag prachtige bergen, bossen en meren. Hoogtepunten waren de Icefields Parkway, de Inside Passage, de cultuur van de First Nations, de wandelingen op sommige plekken en de steden aan het eind. Zoals eerder genoemd hebben we veel kilometers gereden maar dat was geen straf. Prachtige wegen, rustig verkeer. En de Canadezen zijn heel vriendelijk en relaxed.

Kortom, we zouden het zo weer doen (maar dan andersom).

1. Monique:
    5 juli 2022
    Een prachtige reis. Bedankt voor het delen
  2. Tineke Bal:
    5 juli 2022
    goede reis terug Anja en Dirk, leuk om op deze manier met jullie "mee te reizen" ;-)
  3. Gert-Jan:
    6 juli 2022
    Anja en Dirk, dank voor het mee mogen "reizen" en jullie wederwaardigheden te lezen en te zien (foto's)
    Safe flight home