Op Vancouver Island

27 juni 2022 - Campbell River, Canada

Gisteravond meerde de boot om 23.45 uur aan. Uiteindelijk waren we rond 00.30 uur in het prima hotel. Na nog een drankje naar bed.

Vanmorgen rustig aan gedaan, het plaatsje Port Hardy verkend. Geen bijzonder plaatsje, maar wel aangenaam zo aan het water. Ook hier veel totempalen van de lokale First Nations. Ook het hotel had dit als thema, met mooie wandversieringen en souvenirs.

Nog even terug naar de ferry. Het was uiterst rustig op de boot gisteren, misschien maar voor een kwart bezet. Heel aangenaam voor ons want overal was ruimte en je hoefde nergens lang te wachten. Genoeg plek op de verschillende dekken om te zitten.

Vandaag rijden we naar Campbell River, halverwege Vancouver Island, een rit van 3,5 uur. Onderweg rijden we weer over prachtige, rustige wegen. Regelmatig ook hier weer besneeuwde toppen, veel inhammen en bossen. We stoppen bij het Marble River Provincial Park. Een prachtig bos voor een prachtige wandeling. Het lijkt wel of we door het regenwoud lopen, zoveel knalgroene varens hier.

De temperatuur bij vertrek vanmorgen was ongeveer 17 graden. Nu in de loop van de middag stijgt het tot 32 graden.

Campbell River is een grotere plats, met veel mogelijkheden voor walvistours en berenspotten. Wij hebben eerder in Nova  Scotia een walvistour gedaan, dus we laten het dit keer aan ons voorbij gaan.

Het weer is zo heerlijk dat we buiten kunnen eten. Op de terugweg van het restaurant lopen we langs de waterkant. In Campbell River is elk jaar een wedstrijd kettingzagen. De kunstenaars krijgen vier dagen de tijd een boomstam om te toveren in een kunstwerk. Dit jaar is de wedstrijd vervroegd en kregen zes mensen de opdracht een zitbank te zagen. Deze worden in de stad geplaatst; misschien komen we ze nog tegen. Onderweg terug van het eten zien we verschillende totempalen, maar ook een prachtige houtgesneden kop van een First Nation. Die heeft vast eerder de wedstrijd gewonnen.

1. Adrie:
    28 juni 2022
    Mooie afwisseling met de boottocht erbij en wat fijn dat het zo rustig was.
  2. Jacqueline:
    28 juni 2022
    Afwisseling op velerlei gebied. Prachtige reis!