Vakantie loopt op z’n eind

9 januari 2024 - Mui Ne, Vietnam

Gisteravond hebben we bij een restaurantje tegenover het resort gegeten met nog wat mensen. Supergoedkoop en daarom een goed alternatief voor het resort. Voor omgerekend 13 euro hadden wij allebei een hele vis, patat, bier, whisky en een gin tonic.

Vanmorgen vroeg, 6.30 uur, zijn we met een Walking tour meegegaan. Eerst naar het strand waar alle vissersbootjes met verse vis aan land kwamen. Ter plekke zaten de vrouwen op hun hurken bij de vis en met name schaal- en schelpdieren. Die werden gesorteerd en in het water bewaard. Springlevend!

Vervolgens door de kleine straatjes gelopen naar de markt, waar weer van alles werd verkocht.

Vandaag een eind langs het strand gelopen. Veel afvsl, behalve waar het resort ligt. Overal in Vietnam vind je veel troep op straat. En dat trekt natuurlijk ook weer ongedierte aan.

Vandaag is het weer 33 graden, maar in de loop van de middag wordt het koeler omdat het harder gaat waaien. Dan verplaatsen we onszelf naar één van de zwembaden.

Nu besluiten waar we gaan eten.

Morgen begint de de terugreis…

1. Marcel:
    9 januari 2024
    Super leuk , mooie ervaring en hoop gezien en gedaan denk ik . Gr Marcel
  2. Tineke:
    9 januari 2024
    Leuke vakantie behalen en foto's. Dat de vakantie er bijna op zit, wat is het snel gegaan. Dan is het wel erg wennen met de temperatuur straks als jullie thuis zijn. Hier nu -1graden vandaag. 🥶🥶.
    Geniet nog even daar en alvast voor straks een goede reis terug