Verder naar het zuiden

27 december 2023 - Nghi Xuân, Vietnam

Vandaag rijden we zuidwaarts langs het landelijke kustgebied. Onderweg rijstvelden, dorpjes, zandduinen en de imposante Ngang Pass. We drinken lekkere koffie in een hip tentje onderweg. In de vijver heel veel koi-karpers.

In de middag bezoeken we de Phong Nha-grotten in het Ke Bang Nationaal Park, die op de Werelderfgoedlijst van UNESCO staan. De Phong Nha-grotten zijn waarschijnlijk één van de mooiste en meest typerende voorbeelden van het Karst-landschap in Zuidoost-Azië. Sommige behoren tot de grootste natuurlijke grotten ter wereld.

We varen ongeveer 40 minuten over de rivier om bij de Uot-grot te komen, waarna we lopend verder gaan.  Prachtige plaatjes. We overnachten in Dong Hoi.

Het is somber vandaag maar de temperatuur is redelijk. Zo 20 graden.

1. Pieter:
    16 januari 2024
    Prachtig om te lezen hoe jullie reizen! Binnenkort vertrek ik ook naar Vietnam. Ik vroeg me af of jullie alles zelf hebben geregeld of het via een Nederlands reisbureau gedaan hebben? gingen de verbindingen vlot om naar de andere locaties te gaan of werd het weleens chaotisch en onduidelijk? Ik lees met veel plezier jullie verslag verder! Groetjes Pieter