Naar Vinh

26 december 2023 - Nghi Lộc, Vietnam

Ochtends na het ontbijt reizen we naar Vinh. Onderweg maken we nog een stop bij de Phat Diem kathedraal. De architectuur van de kerk is kruising van Vietnamese en Europese invloeden. Een kathedraal in pagodestijl dus.
We overnachten in het plaatsje Vinh. Vlak bij die plaats is Ho Chi Minh geboren.

Vanmiddag zijn we de stad tad in gelopen. Eerst echte koffie gedronken, café latte en espresso. Daarna doorgelopen naar een groot gebouw met een soort kleding- en spullenmarkt. Enorm veel kleding en spullen!  Alles wordt hier in Vietnam gemaakt. Veel is voor de export, maar er blijft dus ook genoeg achter!

Buiten is de versmarkt. Een enorme markt met groenten, vlees, vis, kippen en nog veel meer. Levende vissen, garnalen, kippen en eenden. Erg leuk om te zien. Alle klanten komen met hun scooter aanrijden. Er zijn vrijwel geen voetgangers, behalve wij. We zien nog een politiecontrole. De marktkooplui namen teveel ruimte op de stoep in. Allemaal naar achteren.

Vanavond hebben we pizza gegeten. Ook wel weer eens lekker.