Laatste stukje

31 mei 2019 - Narita, Japan

Over een paar uurtjes vliegen we terug naar Nederland. We hebben een heerlijke vakantie gehad. Vrijwel steeds mooi weer, twee middagen regen.

Veel leuke ervaringen opgedaan. De afwisseling tussen zeer grote steden en plaatsjes op het platteland was precies goed. Alles is natuurlijk het echte Japan, maar buiten de stad is het nog net iets mooier en authentieker. We denken terug aan de baden en de yukata’s en de slippers. Maar er zijn veel leuke herinneringen.

Het eten, daar hebben we jullie van laten meegenieten.  Vrijwel alles was lekker. We hebben nergens last van gehad, maar met de hygiëne in Japan zit het sowieso goed.

Het reizen met de trein was prima. Feit blijft dat je steeds met je tas moet sjouwen, ook al zitten er wieltjes onder. Van de KLM mochten we (nog zonder bijbetalen) ieder 23 kilo meenemen. Op de heenweg hadden we samen 27 kilo. Gister bij de binnenlandse vlucht was dat ongeveer nog net zoveel. Niet veel kilo’s dus, maar om steeds mee op stap te zijn toch best zwaar.

We hadden de hele reis mobiele wifi bij ons. Erg prettig.

We sluiten hierbij ons verslag af. Dank voor jullie reacties; dat hield de moed er in als er ‘s avonds nog een stukje moest worden geschreven. We hebben nu wel een mooi reisverslag.