Vliegen naar Can Tho

2 januari 2024 - Can Tho, Vietnam

Op tijd uit bed en naar het vliegveld van Da Nang voor de binnenlandse vlucht naar Can Tho. De vlucht duurde ruim een uur.

Can Tho ligt in de Mekong delta. Overal is er water, scheepvaart, visserij etc.
Morgen gaan we de delta verder bekijken. Vanmiddag hebben we de omgeving in de stad verkend. Het is een heel drukke stad, één van de 5 grootste van Vietnam met ca 1,5 miljoen inwoners.

Wij zijn hier eerder geweest, in 2009, maar niets komt ons bekend voor.
We wandelen langs de rivier. Veel reuring op het water. Veel kleine bedrijfjes. Morgen gaan we er meer van zien.

‘s Avonds lopen we over de night market. Niet heel interessant, veel van hetzelfde. We eten op een terrasje van een restaurant in een drukke straat met veel scooters. Veel lawaai, maar wel gezellig! Eerst een cocktailtje en biertje, dan de bekende Vietnamese loempia’s gevolgd door gebakken rijst met zeevruchten en groenten en varkensvlees. We hebben de hele vakantie lekker gegeten en vanavond ook weer.