Dagje rond Ninh Binh

25 december 2023 - Hoa Lu, Vietnam

Vanmorgen gestart met de tempels van de koningen Dinh en Le. Prachtige oude gebouwen.

Ook hier is het Kerst en het komt met name door de katholieke bevolking dat je er zoveel van ziet. Veel kerstmannen, -versieringen, kerstbomen (nep) en muziek kom je tegen. Kinderen in een kerstmannenpak. Elk hotel heeft minstens één kerstboom. De boeddhisten hebben niets met kerst.

Het is heerlijk weer. Voor het eerst dat we met korte mouwen buiten lopen.
Vervolgens maken we een leuke vaartocht in sampans. Met z’n tweeen worden we een uurtje geroeid, langs het karstgebergte, en in een grot. Daarna hebben we een fietstocht gemaakt bij Tam Doc door dorpjes en over het platteland. Onderweg komen we katholieke kerken tegen, koeien, eenden, begraafplaatsen etc. Erg leuk om in een niet toeristische omgeving te fietsen.

Eind van de middag hebben we een massage in het hotel, Dirk een thaise massage en ik een aroma massagge met olie. dat was erg lekker!