Saint Emilion

16 september 2022 - Saint-Émilion, Frankrijk

We begonnen de dag op de markt in Langon. Voor zo’n klein plaatsje was het best een grote markt en het waren voornamelijk etenswaren die werden aangeboden: slagers, kaasboeren, groentenboeren etc. Soms een stalletje met alleen bonen of alleen knoflook. Het zag er allemaal heerlijk uit en als we morgen niet uit eten zouden gaan, dan zouden we vast meer hebben gekocht dan de knoflook die we nu hebben meegenomen.

We zitten hier ook in de buurt van het bekende plaatsje Saint Emilion, van de wijnen met dezelfde naam. Ook hier is het één en al wijnranken die je ziet. Het plaatsje zelf is prachtig. Een echt gezellig Frans stadje met veel wijnhuizen, waar je overal kunt proeven en kopen natuurlijk, en veel restaurantjes met mooie terrassen. Het was leuk om er doorheen te wandelen, maar wijn kopen hebben we niet hier gedaan. Een fles begint hier bij 40 euro, en dat is toch best wel prijzig.

Het begint hier inmiddels wat koeler te worden. Overdag zo 25 graden. Best wel lekker!