Les Bassins des Lumieres

15 september 2022 - Bordeaux, Frankrijk

Vandaag zijn we naar Bordeaux geweest. Die stad stond al een tijdje op ons verlanglijstje. Vanaf ons huis was het drie kwartier rijden.

Allereerst zijn we naar Les Bassins des Lumieres gereden. Van tevoren tickets besteld, maar dat was niet nodig. Het was vrij rustig.
Het gebouw is een oude onderzeebootloods die in de Tweede Wereldoorlog door de Duitsers is ontworpen. De loods is na de oorlog niet meer gebruikt en heeft dus lange tijd leeg gestaan. Nu wordt de loods gebruikt voor artistieke lichtshows. Heel indrukwekkend, op alle wanden worden beelden van schilderijen geprojecteerd en er wordt bijpassende muziek gespeeld. Wij zagen Venetie, het kanaal, het paleis de mensen alles. Indrukwekkend hoe groot dit is en dat je er zelf onderdeel van bent.

Vervolgens met de auto naar een parkeerplaats net buiten het centrum. Daar hebben we de tram gepakt naar de binnenstad.
Bordeaux is een mooie, een beetje statige stad. Mooie gebouwen, leuke winkelstraatjes en enorm veel restaurants. We hebben heerlijk geluncht en zijn daarna nog even door de stad gelopen.