Naar Hoi An

30 december 2023 - Hoi An, Vietnam

Het miezert.
We verlaten Hué en reizen door naar het karakteristieke stadje Hoi An. Onderweg maken we een korte stop in traditionele dorpje Lang Co. Daar liggen veel oesterbedden in zee, voor consumptie en parels. De oesters hechten zich aan oude scooterbanden. Die worden met stokken geslagen zodat de oesters eraf vallen.

Hierna vervolgen we de weg over de Hai Van Pass, die ook wel de Wolkenpas wordt genoemd. Onderweg spectaculaire vergezichten over de bergen, de zee, idyllische strandjes en kleine dorpjes.

We rijden door naar de Marble Mountains, langs prachtige grotten en tempels.

Het wordt droog.
In de loop van de dag arriveren we in het schilderachtige Hoi An, bekend om zijn Frans- koloniale en Japans-Chinese huizen, mooie Aziatische bruggetjes en sprookjesachtige zijden lampionnen.
Het is hier superdruk, maar dat is wel begrijpelijk: het is een leuk stadje met veel winkeltjes, veel lampionnen en veel horeca.

In een smal straatje drinken we een cocktail.

Intussen is het donker en varen er bootjes met lampionnen over de rivier.