Canada 🇨🇦 Day

1 juli 2022 - Vancouver, Canada

Vandaag, 1 juli, is het Canada Day, de nationale feestdag. Na Ottawa de hoofdstad van Canada, is het feest het grootst in Vancouver.

We lopen naar Canada Place, waar de festiviteiten plaatsvinden. Er zijn drie grote podia met muziek. Veel mensen hebben een Canada shirt aan, vlaggetjes en andere rode attributen. Canada Place ligt aan het water; hier liggen de grote cruiseschepen en steekt een pier een eind het water in. Het is heerlijk weer en we wandelen de pier op. Om 11.00 uur is dan de officiële opening en gaat het feest van start. Overal staat aangegeven dat er geen vuurwerk zal zijn vanavond, wat normaal wel een spectaculair uit onderdeel is van het feest.

Vlakbij de pier liggen watervliegtuigjes waarmee je een rondvlucht kunt maken. Niet goedkoop, $100 voor 10 minuten.

We lopen langs het water naar Stanley Park, een mooi park met grote totempalen. Het park is een soort eiland in Vancouver Harbour. Vanaf deze kant hebben we een mooi zicht op de skyline van Vancouver. Op de terugweg merken we dat het inmiddels behoorlijk druk is. Veel gezinnen trekken er op uit voor een wandeling door de stad, of voor de muziek die overal wordt gespeeld. Veel rode shirts. Veel foodtrucks.
Er is een relaxte sfeer in deze leuke stad. Er wordt veel gefietst hier, op veel plekken kun je fietsen huren. Het is toch bijna niet voor te stellen dat we de afgelopen twee weken alleen maar natuur hebben gezien, in kleine stadjes overnachtten, waar de restaurants om 19.00 uur dicht gingen. Vancouver heeft heel veel restaurants en bars in alle soorten en maten, die zijn tot laat open zijn.

We eten vandaag Vietnamees. Dat hadden we deze vakantie nog niet gegeten. Het was nog zulk lekker weer, dus we kunnen buiten eten. Na het eten lopen we door de zeer hippe wijk Yaletown. Veel restaurants, met terras, in oude gebouwen. Zag er zeer gezellig uit.

1. Zus:
    2 juli 2022
    Wat leuk dat je zo mee kunt genieten nog een fijne week
  2. Esther:
    2 juli 2022