Dwars door Vancouver 2

3 juli 2022 - Vancouver, Canada

Toen we opstonden regende het en dat zou het de hele dag blijven doen. Dit was dus een goede dag om een museum te bezoeken en we kozen voor het MOA, Museum of Anthropology van de Universiteit van BC.
Kort gezegd: het was een heel interessant museum met informatie en werken van de First Nations van de Noord West-kust van Canada. Ongelooflijk veel maskers, totempalen, kledingstukken, gebruiksvoorwerpen, kunst. Te veel om op te noemen. Ook andere volkeren waren hier te zien.

Zowel de heen- als terugreis hebben we met de bus gedaan. Het museum lag op behoorlijke sfstand, we hebben 55 minuten in de bus gezeten, maar meteen ook weer een ander deel van de stad gezien.

Verder valt er over deze dag niet veel te vertellen. Het bleef regenen. We hebben in een brouwerij gegeten en gedronken.

Morgen zijn we in Montreal, we hebben een vlucht van 5 uur voor de boeg. Op tv zagen we dat de problemen hier in Canada op luchthavens en met vluchten net zo groot zijn als bij ons in Nederland. We hopen dus op niet al te veel vertraging en ook dat de koffers niet zoekraken.