Vancouver

30 juni 2022 - Vancouver, Canada

Vanmorgen zijn we van Victoria naar de ferry in Swartz Bay gereden. Daar aangekomen misten we net de boot van 11.00 uur. Gelukkig gaat er elk uur een ferry, dus we zaten op de volgende. Het was prachtig zomerweer. Na anderhalf uur varen langs eilanden, op en over de grens met de US kwamen we aan in Tsawwassen. Een mooi tochtje.

We hebben de koffers vervolgens naar het hotel gebracht in downtown Vancouver en vervolgens de huurauto teruggebracht naar de verhuurmaatschappij op de luchthaven. De komende dagen zitten we in Vancouver en daar hebben we geen auto nodig.
Op de teller bij de start stond 32 km, een gloednieuwe auto. We hebben vervolgens 4278 km gereden door het Canadese land. Vanmiddag voor en in Vancouver merkten we hoe druk het kan zijn op de weg, er waren regelmatig kleine files. Dat waren we niet meer gewend op die mooie rustige wegen van British Columbia en Alberta.

Ons hotel ligt midden in het centrum. Dit is een totaal andere stad dan Victoria: veel mondainer, hipper, drukker. Veel restaurants en cafés met alle keukens van de wereld. Het lijkt wel wat op New Orleans, of Memphis. Het was behoorlijk druk op straat, veel uitgaanspubliek, misschien ook wel omdat het morgen een nationale feestdag is: Canada Day, misschien te vergelijken met onze Koningsdag?

We hebben gehoord dat Canada Day in Vancouver, na Ottawa, de hoofdstad van Canada, het meest uitbundig wordt gevierd. We zijn benieuwd. Morgen naar Canada Place hier aan het water, het centrum van de activiteiten.

Vanavond  aten we oesters, klein maar fijn, en zalm en mosselen met frites. Heerlijk restaurant.