Guimarães en Braga

5 september 2022 - Braga, Portugal

Het weer zit weer niet mee vandaag, maar we gaan er toch op uit. Allereerst rijden we naar Guimarães, een klein stadje met een mooi centrum. Met name de twee pleintjes in het centrum zijn heel fraai.  De huizen lijken middeleeuws. Jammer dat het regent. We bezoeken de kerk, sober, en lopen door de straatjes. We lunchen bij een hip tentje.

Opvallend is dat alles hier groen is in de natuur. Niets voor niets noemen ze het hier Costa Verde. In Frankrijk waren veel bomen bruin, of lagen de bladeren al op de grond, hier niets van dat alles. Maar het regent hier dan ook zeer regelmatig.

Vervolgens rijden we naar Braga, ook een aardige stad, met een hele mooie kathedraal, Sé de Braga. Met de bouw van deze kathedraal zijn ze in de 12e eeuw begonnen. Opvallend is het enorme orgel in barokstijl. Ook Braga is een leuk stadje. Alles is te oopen hier. Het is allemaal net wat soberder en misschien wat armer dan in Spanje. Leuk is dat er veel oorspronkelijks is bewaard.

We hadden wel wat regenbuitjes gedurende de dag, dus regenjasjes bij de hand. Het werd maximaal 22 graden. Het zal de hele week niet veel beter worden qua weer.

1. Gert-Jan:
    7 september 2022
    Geen foto van zittend op de Enegelen stoel?