Naar Ho Chi Minh city

4 januari 2024 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Na het ontbijt rijden we naar Ho Chi Minh City, het vroegere Saigon. Iedereen noemt het vrijwel nog steeds Saigon, de regering gebruikt de officiele naam.
Het is een erg drukke stad. Overal verkeer, met name scooters.
Saigon is het economisch centrum van Vietnam. Dat merk je aan de flats, duurdere auto’s en  Er is veel te zien. Veel gebouwen nog uit de Franse tijd.

We zien zowel de historische highlights als het moderne stadsleven. In het oude centrum zien we de Notre Dame-kathedraal, deels gebouwd met rode bakstenen uit Parijs. Helaas staat de kathedraal in de steigers en kunnen we niet naar binnen. Hierna wandelen we naar het koloniale postkantoor.

We bekijken ook de mooie Opera en het stadhuis, beiden in Franse stijl gebouwd.
Het verkeer is al een bezienswaardigheid op zich. Intrigerend hoe de vele scooters, auto’s en bussen zich een weg banen door de straten.

Na de lunch gaan we naar het Oorlogsmuseum. De beelden daar zijn heel heftig. De Vietnamoorlog heeft grote gevolgen gehad voor de bevolking. Niet alleen tijdens de oorlog, maar ook daarna. Mensen raakten verminkt en kinderen kwamen misvormd ter wereld door gebruik van ontbladeringsmiddel door de Amerikanen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade