Naar Castilla y Leon

31 augustus 2022 - Valderrey, Spanje

Gisteravond was de temperatuur heerlijk dus na het eten hebben we nog heerlijk buiten gezeten met een drankje. Elke avond (en elke ochtend) komen een aantal dorpsbewoners een drankje dringen. Nadat zij waren vertrokken wenste de hoteleigenaar ons om half elf welterusten en ging naar bed. Het hele dorp was in diepe rust. Even later zijn wij ook naar binnen gegaan en hebben we in het donker de weg naar onze kamer gevonden.

In de ochtend rijden we naar onze volgende bestemming: Valderrey in Castilla y Leon. Onderweg zien we veel roofvogels en natuurlijk ook een leeg landschap op de grote steden na. We rijden eerst door Aragon en Navarra (alle dorpen liggen hoog) en passeren vervolgens de steden Burgos en Leon.
Hier wordt het landschap vlakker. We zien veel grote roofvogels onderweg.

We hebben een B&B besproken vlakbij het stadje Astorga. We worden hartelijk ontvangen door een Belgisch echtpaar. Er is een zwembad achter het huis dus daar zullen we de komende dagen nog wel gebruik van maken.

Verder valt er vandaag niet veel te vertellen….