Nog een kasteel

19 augustus 2022 - Parçay-sur-Vienne, Frankrijk

Vanmorgen aan het ontbijt zaten we met twee Belgen aan tafel. Zij verbleven in de andere kamer die hier wordt verhuurd. Het ontbijt was erg lekker, met zelfgebakken bananencake, natuurlijk croissants en zelfgemaakte jams. Met de Belgen, die uit Vlaanderen kwamen, konden we Nederlands spreken. Frans is toch lastiger

We bezoeken vandaag weer een kasteel, daar staatbl deze streek tenslotte bekend om. We reden naar Chateau de Villandry, gebouwd in renaissancestijl. Van een vroegere burcht resteert nog een vierkante donjon. Het kasteel is vooral bekend vanwege zijn tuinen in 16e-eeuwse stijl. Er zijn een moestuin, een groentetuin, kruidentuin en een bloementuin verdeeld over verschillende terrassen. Erg mooi om te zien. Het weer was lekker, niet te heet en dus heerlijk om door de tuinen te wandelen.

Hierna zijn we naar de Loire gereden, de rivier  waarnaar deze streek is genoemd. Het is een brede rivier, ook nu nog, maar er zijn wel stukken drooggevallen door de hitte die ook in Frankrijk is geweest. Volgende week schijnt het ook weer erg heet te worden. Vandaag was het heerlijk. Eind van de middag nog een buitje, maar toen zaten wij al thuis met een drankje

We aten vanavond bij een heerlijk restaurant, buiten op het terras. Heel even regende het licht maar gelukkig werd  het weer droog. Elke keer als we hier met dr creditcard betalen kunnen we geen fooi toevoegen. De rekening is gekoppeld aan de machine en het bedrag van de rekening moet je betalen. Fooi moet dus cash.