Volgende bestemming

20 augustus 2022 - Flaugnac, Frankrijk

Vanmorgen hebben we de dame van de chambre d’ hote gedag gezegd en zijn we vertrokken naar een volgende bestemming. We rijden eerst over binnenwegen en komen door vrijwel uitgestorven dorpjes. Dan de autoroute op om het laatste stuk te rijden.
We rijden naar een plaatsje onder Cahors, Flaugnac. Hier hebben we een huis gehuurd voor de komende week. Op de plaatjes zag het er leuk uit.

We rijden het dorpje in. We hadden al gelezen dat het een klein dorpje is met weinig voorzieningen. Zo is er geen bakkerij. De bakker komt hier drie keer per week langs om brood te verkopen. Gelukkig liggen er genoeg plaatsen in de omgeving waar we boodschappen kunnen doen.

We worden opgewacht door Dennis, de eigenaar, die hier twee huizen heeft. We lopen naar ons huisje. Het is precies als op de plaatjes: licht, ruim en met een prachtig uitzicht over de vallei.
Het huis is al eeuwen oud, maar twee jaar geleden door Dennis helemaal verbouwd en van alle gemakken voorzien.
We hadden onderweg al boodschappen gedaan en eten vanavond thuis. Vanaf morgen gaan we hier de omgeving verkennen…..

1. Esther:
    20 augustus 2022