Naar de markt

21 augustus 2022 - Saint-Antonin-Noble-Val, Frankrijk

Vanmorgen heerlijk buiten ontbeten op ons terras met uitzicht. Vervolgens op tijd de deur uit voor de markt in Saint Antonin Noble Val. Deze markt staat bekend in de wijde omgeving en toen we er aankwamen bleek dat het al erg druk was. We konden gelukkig de auto nog kwijt. Wat ook meespeelt is dat het nog hoogseizoen is qua vakantie. Veel Fransen, maar ook Nederlanders en Engelsen zijn nog op vakantie.

De markt was zeer uitgebreid en liep door alle smalle straatjes van het dorpje. Tussendoor terrasjes, mensen die muziek maken. Echt Frans. Veel etenswaren, wat kleding, sierraden, tassen, etc. maar dan mooie spullen. Vooral de streekproducten zagen er heerlijk uit. We hebben ham gekocht, en verder wat groenten, knoflook en fruit. We hebben gezocht naar mosterd, maar die is in heel Frankrijk niet te krijgen. De schappen in de supermarkt staan leeg. Heeft te maken met de droogte waardoor er geen mosterdzaadjes zijn.

Verder niets meer ondernomen vandaag. In de schaduw een boekje lezen is ook vakantie.