Sos del Rey Catolico

28 augustus 2022 - Sos del Rey Católico, Spanje

Gisteravond hebben we in het hotel gegeten. We hadden het al verwacht: men serveert hier een echte boerenkeuken. We hadden keuze uit 4 voorgerechten en 2 hoofdgerechten. We namen beiden een quiche vooraf en de varkenswangetjes als hoofdgerecht. Dat laatste was heerlijk. Een echt stoofgerecht met een heerlijke saus en frites erbij. Daarna alleen koffie, want de porties zijn hier groot.

Het ontbijt vanmorgen was echt Spaans, heel sober: een paar sneden geroosterd brood, jam, boter, sinaasappelsap, een minimuffin en koffie. Ontbijttijd is tussen 9.00 en 11.00 uur dus uitslapen is mogelijk ;-) .  Ons hotel is het enige hotel in het kleine dorp en dus in de wijde omgeving. Het heeft negen kamers. De mensen hier zijn erg vriendelijk. Helaas is ons Spaans niet erg goed maar met wat Engels erbij lukt het best.

We hebben de omgeving met de auto verkend. Het was vandaag 36 graden en dus niet echt wandelweer. De omgeving is hier leeg. Zeer heuvelachtig, we zitten in de uitlopers van de Pyreneeen. Onderweg kom je vrijwel geen verkeer tegen.

Je ziet hier veel verwijzingen naar de pelgrimsroute naar Santiago de Compostella. Ook hier in de omgeving loopt een route van de Camino. We zien een overnachtingsplek voor de “pelgrims” van de Camino.Geen wandelaars gezien, het is veel te heet nu.

We bezochten een prachtig dorpje, Sos del Rey Catolico. Allemaal oude gebouwen en de kerk bovenin het dorp. Ook hier weer flink stijgen en dalen, maar dan te voet. Daarna lekker wat gedronken bij een barretje. We konden buiten in het smalle straatje zitten. De Spanjaarden hebben een heerlijk drankje, tinto de verano, bestaand uit rode wijn met lemon en een schijfje sinaasappel. Lekker fris.

Benieuwd wat er straks weer op het menu staat….

1. Kathy:
    28 augustus 2022
    Anja & Dirk

What specular trip, you are so lucky to be so close to such beautiful countries. A little birdie told me that it is Dirk’s birthday today. Mother, Phil and I would like to wish him all the health and happiness. Stay well and safe

Love to you both from Canada