Naar Spanje

27 augustus 2022 - Pintano, Spanje

Vanmorgen hebben we afscheid genomen van Dennis, de eigenaar van ons mooie appartement. We hebben het hier zeer prettig gehad. Vandaag verkassen we naar Spanje.

Onderweg was het niet druk, maar wij rijden natuurlijk de goede kant op. De meeste toeristen rijden naar het noorden om naar huis te gaan. Bij alle parkeerplaatsen zitten de Fransen te picknicken. Zo rond 12.30 uur gaan alle Fransen lunchen en ook onderweg maken we daar veel werk van: kleedje, borden, beste, flessen water, salades en brood.

De Pyreneeen vormen de grens tussen Frankrijk en Spanje. Bergen van zeker 2800 meter hoog om je heen. Wij zitten een klein stukje verder in het berggebied, minder hoog, zo 800 meter. Het venijn zit in de staart: een zeer slechte weg van ongeveer 25 km waar we 4 kwartier over deden. We reden langs één dorpje. Verder is het land leeg. Toen kwamen we aan bij ons dorp: Pintano.
Het was een hele kunst om bij het hotel te komen: zeer, zeer smalle straatjes naar boven. De plaatselijk bevolking gaf aanwijzingen hoe we de bochten moesten nemen om geen beschadiging aan de auto op te lopen.

Het is wel een prachtig dorp, oud, mooie gebouwen

We werden ontvangen door Ignacio. Eerst een drankje op het terras.  Eten kan alleen in het restaurant, zo klein is het dorp. Tijd:vanaf 21.00 uur. Spaanse tijden!

1. Anja:
    29 augustus 2022
    Beste Sven, wij zijn vaak in Spanje geweest en ook al een aantal keer in Andalusië. Ronda kennen we ook. De laatste keer dat wij in Andalusië waren vonden we ook Granada erg mooi.