Andere tijdzone

16 juni 2022 - Banff, Canada

Vandaag verlaten we Revelstoke en rijden we Glacier National Park in. Er zijn hier circa 400 gletsjers.

Helaas zijn veel wandelpaden en uitzichtpunten afgesloten, zo vertelt men ons in het bezoekerscentrum, vanwege een laat voorjaar en veel lawines. Er ligt inderdaad nog veel sneeuw. Ook jammer is dat het regent, soms komt de zon door wat het uizicht op de bergen toch weer veel mooier maakt.

In het bezoekerscentrum kopen we een pas voor een aantal nationale parken, zodat we al die parken kunnen bezoeken. Ben je ouder dan 65 jaar, dan krijg je korting. Er is in Canada op meer plekken korting voor seniors ;-)

In Glaciers NP hebben we nog een korte wandeling gemaakt naar een mooie waterval: de Bear Creek Falls trail. Volgens de dame in het visitors center hoefden we ons niet echt veel zorgen te maken over beren. Het bord bij de parking zei toch echt wel wat anders.

Tegen de middag wordt het gelukkig droog, maar er is geen zon. Wel jammer want dat zou de natuur nog spectaculairder maken.

Ondertussen rijden we de provincie Alberta in en komen we door Yoho National Park en vervolgens in Banff National Park. In Alberta zitten we in een andere tijdzone, het scheelt hier 8 uur met Nederland.

We rijden door naar Lake Louise. Dat meer moet je gezien hebben als je in de buurt  bent; ze noemen het The Jewel of the Rockies en daar is geen woord aan gelogen. Het meer is slechts 1 km lang en heeft een prachtige azuurblauwe kleur. Het is behoorlijk druk met toeristen, maar we kunnen de auto toch kwijt op het parkeerterrein. In het hoogseizoen moet je je auto kilometers verder weg zetten en op een shuttle bus stappen. Aan de Korte kant staat het enorme Fairmont Chateau Hotel. Een prachtig gebouw, meer dan 100 jaar oud.

We slapen vannacht in het plaatsje Banff en zullen hier twee nachten zijn.
Banff is een gezellige plaats. Leuke winkels en veel horeca. We eten Japans vanavond. Lekker!