Aankomst Tokyo

11 mei 2019 - Tokyo, Japan

Lieve familie en vrienden,

Vandaan zijn we na 10 en een half uur vliegen geland op Tokyo airport. Helaas duurde het lang voordat we de koffers van de band konden halen, maar na een ritje van een uur zijn we dan toch in ons hotel aangekomen. We zitten in de wijk Shinbashi, met gemengde bebouwing, zowel hogere flats als kleine huisjes. We zitten niet ver van het metrostation, daar om heen zitten enorm veel eethuisjes, dus we hoeven niet ver te lopen om te eten.

We hebben eigenlijke een nacht overgeslagen en dat is goed te voelen. Vanmiddag hebben we een uurtje op bed gelegen want we waren best moe. Ook vanavond maken we het niet laat. Het is nu 21.45 uur, zo’ n 7 uur later dan in Nederland.

Vanmiddag hebben we nog een aardig festival meegemaakt in de wijk Kanda. Het heet het Kanda Matsuri en heeft met het shintoisme te maken. In elke straat kwamen we een kleine processie tegen met grote groepen mensen die een relikwie door de straten dragen. Vergelijk het met een processie in Spanje.

Vanavond hebben we heerlijk sushi gegeten. De kwaliteit is niet te vergelijken met Nederland. Je zit meestal aan een counter waarachter de sushimeester staat. Je bestelt ze per stuk waarna ze vers voor je ogen worden klaargemaakt. Alle soorten rauwe vis worden gebruikt, o.a. horsmakreel, maar vanavond hadden we ook aubergine met mosterd. Heel apart. De man die onze drankjes verzorgde wilde wel een foto van ons maken maken, maar dan moesten we wel een grote vis vast houden en de naam van het restaurant omhooghouden (onleesbaar...). Bijzondere humor, die Japanners.

We slapen op de 30e verdieping. Zeker als het donker is, is het een spectaculair uitzicht.

1. Tineke Bal:
    Geweldig allemaal!!
    Goed verhaal, Tanoshinde 🐟🥢🎎🇯🇵
  2. Lyda den Heijer:
    11 mei 2019
    Hele fijne vakantie ! Allemaal anders dan Nederlandse gewoontes daar ! Maar ik hoop de moeite waard ! Geniet ze !!!
  3. Marielle:
    Gaaf!
  4. Corrie van Dijk:
    11 mei 2019
    de 30e verdieping is wel heel hoog. Heel mooi. Veel plezier en lekker genieten.
  5. Antoinette:
    12 mei 2019
    Helemaal te gek.als ik het zo lees!
    Leuk zo'n reisverslag.
  6. Nelleke:
    12 mei 2019
    Oei de 30e verdieping, best hoog maar prachtig uitzicht, wat een leuke foto's en bijzondere mensen!