Watervallen en haring

21 juni 2022 - Clearwater, Canada

Bij Clearwater ligt de ingang van het Wells Gray Provincial Park, een park dat bekend staat om zijn (meer dan 40) watervallen. Daar hebben we er heel wat van gezien, de één hoog, de ander breed, maar allemaal heel fraai. We bezoeken de Spahat Falls, de Dawson Falls en de Helmcken Falls. Stuk voor stuk prachtige natuur.

Gister hebben we in het Visitors Center een plattegrond opgehaald. De vrouw die ons informatie verstrekte over de bezienswaardigheden, vertelde dat er dit jaar meer beren waren dan ooit.

Het was heerlijk weer vanmorgen. We gingen op stap in korte broek, waren ingesmeerd met zonnebrand en anti-muggenspray. Met name dat laatste was nodig, want we zijn veel muggen tegen gekomen, maar…… niet één beer.

Naast de watervallen kwamen we ook bij Ray’s farm. John en Alice Ray waren boeren in dit gebied  tussen 1932 en 1946 en woonden hier met hun drie kleine kinderen. Ze waren geheel zelfvoorzienend wat betreft eten en kleren. Wat een pioniers waren deze mensen! Hun oude huis staat er nog steeds, wel enorm vervallen inmiddels en hun graf bevindt zich ook op deze plek.

We besluiten om vandaag niet naar een restaurant te gaan, maar op onze kamer te eten. We zijn hier van alle gemakken voorzien: koelkast, elektrische kookplaat, magnetron, borden, bestek en pannen en alles helemaal nieuw en schoon. Wij houden erg van uit eten gaan, maar het wordt wel veel als je zolang op vakantie bent.

In de prima supermarkt aan de overkant halen we iets kant en klaars, wat we aan de kleine eettafel opeten. Drankje erbij en smullen maar.

In Nederland is de nieuwe haring in het land, waar we naar uitkijken. Hier zagen we haring in de supermarkt, van het merk Dutch Boy. Het kwam uit Canada, maar de naam Dutch Boy maakt het product natuurlijk aantrekkelijker. Wij wachten toch nog even tot we weer thuis zijn.

1. Coby:
    22 juni 2022
    Prachtig en de haring is hier idd heerlijk..